PARIS MEN’S FASHION WEEK FALL WINTER 2021

Moda defile sunumların büyük çoğunluğu COVID-19 ile birlikte giyinmek ile ilişkinizin nasıl değiştiğine bağlı olarak, koleksiyonlarda konfor alanınızdan çıkmış hissiyatını bulabilirsiniz.. Yer yer gösterişli koleksiyonlar, kimi zaman verdiği mesajlarla bir şeyler anlatmak isteyen tasarımcılar, ya da hedef kitlesine yönelik koleksiyon hazırlayan markalar.. Genel hatlarıyla koleksiyonların genelinde farklı kimlikler mevcut… Dünya değişiyor malum. Moda dünyasında da birtakım değişimler kaçınılmaz. Kasım ayında, Paris’in Fédération de la Haute Couture et de la Mode’u, British Fashion Council ve Floransa’daki Pitti Uomo ticaret fuarının yanında, salgın kilitlenmelerin ortasında bir 2021 moda haftası programını duyurdu. Ancak kısıtlamalar da giderek arttı. Paris’teki bu yıl yapacakları moda sunumların çoğunun dijital olması bu durumda hiç şaşırtıcı olmadı.

LOUIS VUITTON MEN’S SPRING 2021 KOLEKSİYONU

Virgil Abloh’un, Ebonics isimli altıncı koleksiyonu, ırkçılığı, Avrupa merkezciliği ve Abloh’un bir siyahi tasarımcı kimliği ve entelektüel olarak kendi kişisel deneyimini araştırıyor. James Baldwin’in İsviçre’nin çoğunluğu beyaz olan toplumda bir Siyah Amerikalı sanatçı olmanın nasıl hissettirdiğini yansıtan 1953 tarihli ‘Stranger in the Village’ makalesinden yola çıkarak Abloh, Afrika mirasını terzilikle ve Saul Williams ve Kai Isiah’ın sözleriyle inceliyor. Ekose kareli yorganlar, keskin beyaz kovboy şapkaları ve koleksiyon boyunca işlenen fikri hayata geçirdi. ‘Tourist vs Purist. Abloh geçmişte başkalarının fikirlerini taklit etme suçlamalarıyla mücadele etti. Ancak burada tasarımcının sloganı ve kürsel tasarım keşfi onun fikrini savunuyor. Fikirlerin, sanatın ve kültürün gerçekten kime ait olduğunu sorguluyor. Shanghai’de sergilenen Spring 2021 Louis Vuitton erkek koleksiyonu, Fransız Maison’un yeniden doğuşunu simgeliyor. Lüks kodları geleneksel değerlerimle aşılama arzusundayım. Kendimi sık sık Fransız lüks bir evde siyah bir adam olarak kendi gerçekliğimi ifade ederken buldum. Sorumluluklarımın çok iyi farkındayım. Vaaz ermek yerine, örnek teşkil etmeyi ve gelecek nesillere kapıyı açmayı umuyorum. Birliğe, çeşitliliğe ve bireyselliğe olan bağlılığını yenileyen bir koleksiyon olduğunu söylüyor. Ve ekliyor ; ‘Bu koleksiyonun zihinlerde bir Truva atı görevi görmesini istiyorum.’

KIDILL

Kendi kendini yetiştiren bir tasarımcı olan Hiroaki Sueyasu, 1990’larda karşılaştığı punk müziğine ve grunge kültürlerine olan hayranlığını ifade etmek için Kidill markasını 2014’de kurdu. Modaya yaklaşımı, punk çağındaki grafik sanatçılara benziyor.

Marka, Puglic Image, Limited, Sheila Rock, The Damned, Siouxsie Sioux, Peter Murphy, Jamie Reid ve Winston Smith gibi sanatçılarla işbirliği yaptı. Sueyasu ‘Punk sadece bir moda tarzı değil, aynı zamanda bir yaşam tarı ve düşünme şeklidir.’ dedi. Yeni hazırladığı koleksiyonunda Sueyasu, Amerikalı görsel sanatçı Jesse Draxler ile tekstil grafiği üzerinden bir işbirliği yaptı. ‘Karanlığı resim, kolaj gibi farklı yöntemlerle ifade eden sanatçıdır. Onun yarattığı simsiyahın güzelliğine hayran kaldım’ diye ekledi.

DIOR MEN SPRING 2021

Bu sezon Kim Jones, Dior Men işbirliği için bir çağdaş sanatçıyı ağırlıyor. Jones, bu kez ilk Dior işbirliğine İskoç doğumlu / Trinidad merkezli sanatçı Peter Doig’i davet etti.

Koleksiyon, Doig’in sanat eserine yeni bir hayat vererek Dior DNA’sı ile bütünleşti. Trinidad ve Londra arasında yaşayan ve çalışan ressam, gerçekliği, anıları, bulduğu imgeleri ve sanat tarihine referansları harmanlayan eserleriyle biliniyor. Dior atölyeleri, sanatçının fırça darbelerini trikolara aktarmada ve resimlerini paltolar, anoraklar ve bluzlar üzerine yeniden oluşturmada ise adeta harikalar yarattı. Koleksiyonda; parlak mandalina ve sarıların yanı sıra koyu mavi, leylak ve patlıcan, nötr beyazlar, siyahlar, griler ve develer ile yumuşatıldı. ‘Yumuşak, sessiz maviler, lacivert, koyu leylak rengi, dior gri, parlak sarı, kan-turuncu ve yeşilin yanı sıra, yaşama sevincini ifade eden canlı tonlar da hakim.

Borular, cilt süsleri ve barok işlemeler, giysileri sanki kendileri resimmiş gibi çerçeveleniyor, koleksiyonun şekilleri ve formları sanat için tuvallere dönüşüyor ‘ diyerek bahsediyor koleksiyondan Dior ekibi.

GmbH FW 2021

Berlin based GmbH markası, 2016 yılından bu yana her sezon, estetik ve sıra dışı koleksiyonlarla iddialı geçişler yaptı. Günümüzde partilerin bir anı olarak kaldığı bir dünya düşünülerek tasarlanan Sonbahar / Kış 2021 koleksiyonu, iyimser bir gelecek sunuyor.

1973’lerin Rainer Werner Fassbinder bilim kurgu TV filmi ‘World on a Wire’dan esinlenen koleksiyon, bizi seyahat ve kaçış çağrısı yapan her türlü alanda bulunabilecek başka bir boyuta kaçmaya davet ediyor. ‘Moda dünyasına atıfta bulunan silüetler ve tekniklerle bir erkek koleksiyonu oluşturarak başladık. Günlük hayatımızın sıradan pragmatizmi yerine ‘rüyalar’ için kıyafetler yaratmak istedik.

GmbH’nin arkasındaki ikili Benjamin Huseby ve Serhat Işık, ‘Gerçeklerimizin sıradanlığından bir kaçışı’ diyerek ifade ettiler. 20. yüzyılın ortalarında Haute Couture’un etkisi, deri ceket, gömlek, uzun ve süper giydirilmiş siyah bir ceket, metalik efektli kazaklar, çıplak omuzlu kapitone bir palto üzerinde, mont veya ceketlerde çoğalan çift fermuarlar da dahil dikkat çekici detaylar ön planda!

İyi seyirler!